Keehees.reismee.nl

zondag 26 oktober

Na wederom een kloten nacht vol jeuk ontdekte ik om half 6 vanmorgen dat ik er 4 beten bij heb. Daarbij een torachtig iets verwijderd en Ine maar ingelicht. Wat nu. Morgen komen ze voor een extra ' pest control'. Graag zeiden wij in koor. Nadat Jon vannacht een foto van de tube Wathsappte die zij gebruikt hebben tegen de zandvlooien in Nieuw Zeeland jaren terug zag ik de iets van hydrocortison staan en dat hebben we vanmiddag gekocht bij een winkel creme met hydrocortison wat hier vrij verkrijgbaar is tot mijn verbazing. Ik hoop werkelijk dat ik vannacht goed zal slapen. Heb ondertussen om een onderbeen allemaal kleine blauwe plekken van de drukpunten van mijn vingers/nagels om de jeuk proberen onder controle te krijgen. Ik krab zo min mogelijk ivm blijvende littekens dan en dat is niet de bedoeling.

Goed wij vanmorgen op pad en na anderhalf uur kwamen we aan op Siesta Key Beach. Er is zelfs een verdubbeling van de parkeerplaats gaande en die zal tzt ook open gaan. Nu konden we nog net bij het oude gedeelte staan. Om 10u is het dus al druk daar. Al viel het op het strand zelf enorm mee omdat de meute dan verspreidt. De zon scheen sterk en er waaide een heerlijk windje, niet te hard en niet te zacht. We zitten 5 minuten als ik mij iets omdraai om het fototoestel te pakken en de wreef van mijn voet het strand raakt waarop ik ' au!' roep. Werkelijk in geen velden of wegen op het strand een beestje te bekennen en wie legt haar voet op een soort van wesp? Jan lullo alhier. De pijn trekt flink door en voelt wat aan als een wespensteek. Kees bedenkt zich niet en wrijft het zand weg en zuigt het ter plekke uit. Je voelt ' de troep/gif' eruit gaan. Hij spoelt zijn mond vervolgens goed met drinken en erger is voorkomen. Er komt even een kussentje op qua zwelling maar thats it. ( nu is er niks meer van te zien ) Hoe krijg ik het voor elkaar.

Dan besluiten we de rugzak om te gooien en langs de vloedlijn te gaan wandelen. Het water is heerlijk en de meeuwen duiken plots een voor een pijlsnel het water in, volledig onder en komen weer boven met een visje in de snavel. Pap zou zeggen: ' Hap, slik en weg is het visje.' Tot er een een hele grote heeft en die niet zo makkelijk kan verorberen. Dat hebben de anderen vlug door en de aanval wordt ingezet en met succes. Vis valt uit de snavel en zwemt, zolang als het duurt, weer vrolijk rond.

Tijdens ons koekje eten verschijnt er een meeuw naast mij die blijft zitten tot ik bijna alles op heb. Dat vind ik zo lief ( brutaal kan ook ik weet het ) dat ik een klein stukje per ongeluk zijn kant op schuif en er wordt dankbaar van gegeten tot het op is. Dan blijft hij nog zitten en maak ik een foto. ( zie fotoserie )

Onderweg komen we best veel hele grote RV's tegen zo groot als een touringcar met daarachter een aanhanger met auto. Leuk gezicht maar wat zal dat benzine slurpen. Wij hebben gelezen over Five Guys de fastfood in opmars. Sterker nog momenteel nummer 1 in de USA. Uitproberen natuurlijk. Kees een kleine gewone hambuger met friet en ik de cheeseburger met friet. Milkshakes oid hebben ze niet. De keuze is beperkt maar oh wat lekker! Daar kunnen de Mac burgers absoluut niet tegenop! Aanrader dus.

Nu nog wat was draaien, even film kijken na dit blog en lekker slapen hoop ik.

Groeten,

Kees en Es

Reacties

Reacties

Henk,nel,fred

Ja dat is lastig en daar ben je snel ZAT van,lastig hoor ,maar al met al beste mensen een geweldige trip weer voor jullie denken we zo ! Geweldig om zo met jullie mee te reizen en overal een indruk van te krijgen met name je mooie verhalen zou zo zeggen ES ga er je beroep van maken ,past bij jou dat kan je goed .Fredje zit bij ons zo als altijd aan het ontbijt ,en Henk kan zijn hart weer op halen een prachtige dag hier ,en hij wil de tuin in het is alweer een en al blad en hij gaat het weer netjes maken daar heeft hij zin in .Beste mensen tot gauw weer geniet er nog maar van hoor ,doen wij ook !!

Marloes

Wat ik al zei gister; nog even doorbijten ;)

Geniet nog van de laatste dagen! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!