Keehees.reismee.nl

Zondag 19 oktober

Howdy Holland,

dank voor de leuke reacties! @Mam ik zie je heen en weer schipperen tussen de wastafel en de computer om 's morgens niets te hoeven missen en wel op tijd fris en fruitig te zijn voor je vrijwilligerswerk. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad! Morgen gaan we online kijken naar een jas voor jou zodat we die bij een Walmart kunnen ophalen.

@Zwanny ik begrijp dat de baan je goed bevalt en dat is fijn! Goede keuze geweest.

@Jeroen fijn dat jullie op deze manier meereizen en het waarderen. Ik golf nog tijdens dit schrijven aangezien we het water weer op zijn geweest en er best golfslag was. Hoop dat jullie mee blijven reizen en tot gauw weer live in Nederland!

@HenkNelFred we zijn nog steeds heel dankbaar dat jullie de honneurs waarnemen in ons huis en zeker voor viervoeter Fredje. Aai hem over zijn bolletje voor ons.

Na een goede nacht vanmorgen nog net voor het licht werd opgestaan en lekker aangerommeld hier in de villa. Was gedraaid, vaatwasser idem en weer uitgepakt etc. We hadden beiden ( gelukkig! ) geen zin om weer de gehele dag op het water door te brengen. Even uitgebreid internetten, boekje lezen aan het zwembad en ondertussen een muziekje luisteren. Wie doet ons wat. Vroeg de lunch gebruikt en rond de klok van 12 in de auto gestapt en naar de boot gereden. Daar de boot weer in het water geladen via de lift en wij aan boord. Het wegvaren was even lastig dit keer en het ging allemaal net goed, we raakten wel kant en was maar vingen het op met de armen en een duwpen oid. De boot gedraaid en daar gingen we. Kees had gezien dat je ipv rechtsaf ook linksaf kan en dat je dan met een grote boog tussen allemaal huizen door ook bij het grote water kon komen. Dan zouden we van daaruit door varen naar de tank. Met een slakkengang van 3 mile per uur tuften we vrolijk voort. Ik aan het roer en Kees rustig zittend en om zich heen kijken. Ik hield steeds met een schuin ook de GPS in de gaten en het verliep prima tot...je bij het einde van de kanaaltjes bent. Werkelijk de laatste paar meter doorsteek was niet gemaakt. Arghhh heel het stuk met dezelfde traagheid terug. We zagen nog wel vliegende vissen die niet aan boord belandden. Nadat we alle kleine kanalen hadden gehad mocht je even iets harder totdat je weer in het gebied kwam waar zeekoeien zijn al hebben wij ze nog nooit gezien. ( Bij Naples was dat idem dito ) Door naar de tank en we wilden graag weten hoeveel er nu in ging omdat we de zogenaamde volle tank niet vertrouwden. Daarbij was de benzinemeter kapot want die bleef op vol staan wat absoluut niet zo was. Er ging voor hetzelfde bedrag in als gisteren terwijl we de dag ervoor de helft maar hadden gevaren. Hier gaan we dus voor $40 het schip in. ( Leuke woordspeling al zeg ik het zelf! ) We varen nog even de route waar je niet hard mag en keren daarna om, wel goed uitkijken want iedereen gooit daarna het gas erop. Prachtig gezicht overigens. Halfweg gooien we het anker uit en gelukkig zit die goed vast. Zul je hebben..prrrrrr eerst de ketting....prrrrrrrrrf en dan het touw en plons alles weg. Neen het lukt en we liggen een tijje voor anker te kijken wat er allemaal voorbij vaart. Het is best druk. Wat ook golven inhoud en het schommelen is op den duur de limit. Anker ophijsen, wat ook weer lukt en rustig terug naar het huis waar hij weer moet worden aangemeerd en is de lift gezet. Onderweg een een paar dolfijnen gezien maar teveel boten om ons heen om direct het gas op nul te zetten. Jammer maar ze live zien zonder een foto is ook mooi al had ik jullie het graag via foto laten meebeleven.

De boot precies zo in de lift gehangen als meneer Peter graag wilde, wat hij ons vertelde op de eerste dag en aangezien we nog een uur over hadden zijn we rustig naar de Walmart gereden om te toiletteren, ik moest zo plassen! Even een wrap gegeten en winterjas mam gezocht maar er is er niet een! ( online regelen ) Daarna de auto weer in en om 16.45 zijn we terug bij de boot en wachten op onze afspraak met Peter die om 17u er zou zijn. Even na 17u is hij er dan en vraagt aan mij of we wel gevaren hebben vandaag. Jazeker. Oh want ik voer in een andere boot hier rond 16u langs en toen zat de boot al weer in de lift. Dat klopt wij waren om 15.30 klaar met varen en wilden weer landrotten worden. We hadden hem kunnen bellen dan was hij eerder gekomen. Jaja dacht ik inwendig, dit is zo een man die aangeeft er om 17u te zijn en als we iets later waren geweest moeten we extra betalen omdat hij dan van zijn werk werd opgehouden. Dan moet de boot werkelijk 2 cm verder naar voren. Heel de lift weer naar beneden en weer omhoog dan ben je zeker 10 min verder in de brandende zon! Kees geeft aan dat de brandstoftank beslist niet vol zat toen wij hem kregen maar halfvol of minder. Ja lulde hij zich eruit dat kan zijn dat waar de boot wordt achtergelaten door de huurders voor ons zij de boot naar dit adres moeten varen. Daaaaaaag dachten wij dat hoort op deze manier niet. Aangegeven dat de brandstofmeter stuk is aangezien hij zgn steeds vol is behalve een paar seconden als je de motor start. Begint hij opeens over een windscherm dat die scheef is en hij daar veel werk van heeft. Geen idee welk scherm hij bedoeld want we hebben nergens aangezeten aangezien we na dag 1 al in de gaten hadden wie we voor ons hadden. Hij startte de motor en alles werd goed bevonden. Wij dachten aju we gaan want als je hiermee sores krijgt ben je nog verder van huis. Tot de volgende keer zei hij....wij denken van niet. *lachen*

Terug naar huis en nu weer landrotten worden. Ik hoop dat het ' golven' morgen of overmorgen uit mijn systeem is. Kees heeft lekker gekookt en ik heb de wasmachine vol gedaan met badlakens en handdoeken die we mee op de boot hadden. Voor morgen nog geen plannen behalve uit eten bij de Golden Corral het buffet incl de bananenpudding. MMM.

Liefs,

Kees en Es

Marloes

Weer vrienden voor het leven gemaakt hoor ik haha.

Ik heb vandaag die vechtsporttrainer ding van mij een paar tikken verkocht :) Volgende week weer! :D

es

Super Loes! Rammennnnnn! ;)

Fenny

Een rustige dag voor jullie, mag ook wel eens, jullie hebben vakantie toch ? Gr. Mum

Henk,Nel,fredje

Het is jullie van harte gegund ,maar toch blij dat het water avontuur voorbij is haha !

Fenny

Hoi luitjes, denken jullie er wel om met al die aankopen ,dat het gewicht van de koffer niet te hoog mag worden ? Nou ja als je oud spul weg gooit geeft het niet veel. Tot morgen mum.