Keehees.reismee.nl

Zaterdag 18 oktober

Hello allen,

vanmorgen vol goede moed weer op weg naar de boot en hoera hij lag er nog. We hadden op de kaart die bij de boot hoort een mooi eiland gevonden waar we wel naar toe wilden gaan. Nadat we keurig en in een moeite door de boot op redelijk open water hadden moesten we eerst een boot-tank zien te vinden. Kaarten lezen alhier is een kunst op zich. Gevonden en een vriendelijke manier hielp ons aanmeren en hij kwam daarna met de slang met regular brandstof aanzetten en tanken maar. De boot had flink dorst laten we het daar maar op houden.

Vervolgens koersen we naar het bewuste eiland maar man man man wat een kolere eind en een wind tegen halleluja. Nadat we een aantal keer door de watergolven van anderen zowat werden gelanceerd waren we het beiden knap zat en hebben de kaart bekeken. We waren nog maar op de helft en voeren al ruim 2 uur lang. De route aangepast en het eiland gelaten voor wat het is. Een ander eiland is vast ook leuk. Tenminste als je eenmaal aangemeerd bent. Zover waren we nog niet en allemensen wat een zandbanken waren daar en je wilt absoluut niet dat je motot zich daarin vastzet en kapot draait. Na wat paniekmomenten en zigzaggen tussen het ondiepe water door ( de kleur is dan heel anders ) komen we richting een aanlegsteiger waar een ranger ons ( en anderen ) staat op te wachten. Met zijn hulp de boot kunnen aanmeren en toen de rugzak met de belangrijkste spullen mee van boord en naar het restaurantje gelopen. Daar kwamen we weer bij. Heerlijk gelunched en live gitaar muziek. Na de lunch nog een stukje gelopen en ook langs ' het vliegveld' aldaar. Erg klein maar wel leuk. Nog op het strand aan de andere kant gekeken en toen langzaam terug in de brandende zon. Toch besloten via de terugweg nog naar een baai te gaan en dat lukte wonderwel. Anker uit en daar zaten we terwijl we de boot in de gaten hielden. Als er grote boten langkwamen golfde dat enorm en een half uur tot een uurtje later probeerden we toch even of de boot niet daardoor vast was komen te zitten. ( ps de motor was omhoog! ) OMG geen beweging in te krijgen. Duwen en doen...niks. Her en der kwam er hulp en ik heb er een foto gemaakt ik dacht dit maak je een keer mee. Na een kwartier waren we los en ik kon nog net aan boord springen met behulp van een Amerikaanse en hoppa het volle water weer op. Ik krijg ter plekke steeds meer respect voor ' Zeilmeisje Laura Dekker' allemensen varen is niet niks en zeker niet alleen en dan zo jong.

Onderweg wel dolfijnen gezien maar we kregen ze niet op de foto. Ook een waterschildpad onderweg gezien geweldig. Rond 17u voeren we vanaf het grote water weer de kleinere wateren in om om 17.30 weer aan te leggen en de boot in de lift te hangen. Op naar morgen maar dan blijven we in de buurt en gaan minder lang. De boot moeten we dan om 17u weer afgeven.

Ik zal weer foto's proberen te plaatsen.

Route is geworden van Cape Coral naar North Captiva Island. Vervolgens naar baai/strandje bij Red Fishpass en van daaruit terug naar Cape Coral.

Groeten,

Kees en Es

Fenny

Ja, het wordt al een gewoonte , opstaan, broodje eten naar boven en de computer starten. Dan met flarden in de badkamer wassen en lezen en foto s kijken. Wat zijn die stranden daar prachtig mooi wit. Gisteren zelf een gezellige dag gehad. was om zeven uur weer thuis. Dank je wel Es voor je reisverhalen, zo reizen wij ook een beetje mee. Tot morgen, doei.

Henk,Nel,Fred ,

Wat een avonturen jaja het is geen paterswoldsemeer ,zo zie je maar weer best eng hoor ,vind het dapper hoor! En een ervaring rijker ,klinkt misschien gek maar blij dat je weer voet aan wal hebt !!!

Henk,Nel,Fred ,

Mooie foto,s Esther ,Kees ,prachtig hoor ,en weer leuk verhaal om te lezen best spannend !

Jeroen

Volg jullie reis op de voet en geniet van alle avonturen. Dankzij de foto's is het net of ik er een beetje bij ben.

zwanny

Spannend allemaal weer , jullie genieten er ieder geval wel van , mooi zo doorgaan ! Hier een rustige lekkere zondag , straks even lekker fietsen .