Keehees.reismee.nl

Vrijdag 17 okt

Hallo Nederland,

vanmorgen voor de wekker wakker. Die hadden we voor de zekerheid maar gezet en we waren beide in topvorm. Vrolijk met de toaster ontbeten, kopje Nespresso erbij en een glas sap. Vervolgens de boel bij elkaar graaien en alles even checken en dan de auto in. Eerst naar de grote Walmart alwaar we nog een nieuwe lading water en blikjes cola ligt inslaan en een mega groot belegd brood(je). Aangezien we nog wel wat aan tijd hebben struinen we nog even de winkel door. Ik zie een leuke trui voor pap en dan dringt tot mij door dat dat niet meer kan. Dat is wel even slikken. Vervolgens kijk ik ook hier naar een jas voor mam maar ik denk dat een winterjas in geheel Florida niet te krijgen is. Ik zal eerdaags eens online kijken. Dan rijden we door naar het opgegeven adres en komen bij een woonhuis uit. Het is dan precies 10u en nog niemand te bekennen. Nou wil het geval dat de man van de boot en de eigenaar van de villa een verschillend adres hadden opgegeven. Kees is daar een paar dagen geleden achteraan geweest welke het nou echt is en daar staan we. Gelukkig na 5 minuten komt er een auto aanrijden met hoge snelheid en stopt bij ons. Hoera de botenman. We schrikken hoe groot die boot is...vooral ik schrik natuurlijk! Hij hangt in een lift en is volledig uit het water. De man laat hem iets zakken en dan jumpen we erop/in en krijgen veel, heel veel informatie. Het is ondertussen kokend heet in de zon en in gedachten kijk ik de man de boot uit zodat wij het water verder opkunnen en er wind komt. Dat duurt nog even. Uiteindelijk is hij klaar en of we nog vragen hebben. Euh ons hoofd gonst dus nu even niet. Hij geeft een vivitekaartje en zondag om 17u ( stipt en geen minuut later het liefst anders gaat de geldteller voor ons de verkeerde kant uit rollen! ) Hij geeft de boot een zetje en dan doen we het zelf. Althans eerst Kees want ik knijp mijn billen dicht. Wat een wirwar aan vaarwegen. Met de kaart denk je het te weten maar opeens lijkt werkelijk alles op elkaar. Het lukt na een tijd om een aanlegplaats te bereiken en we raken wel iets de kade maar alles is heel. Dan de boot goed vastmaken en vervolgens alles mee naar de Golf van Mexico. Toch weer bijzonder en pislauw tot heet water. ( de geur idem...brrrr ) We eten ons brood en gaan dan door het water aan de wandel. Her en der een kwal, het is net Ameland maar dan met beter weer. *lacht*

Terwijl we weer naar boven wandelen zegt Kees;' Heet onze boot niet Nautic Star?' Ja piep ik en hij lacht hardop. Je hebt hem gelukkig goed vastgemaakt het was maar een grapje. Ik slaak een diepe zucht en lach mee. De ondeugd. Dan de boot weer in. Trossen los en gaan. Op bepaalde stukken mag je best hard maar als je dan aan beide zijden op redelijke afstand wordt ingehaald dan klotst daarna het water best hard onder je boot omdat je op de ' waves' van de andere boten komt. Doe mij de binnen wateren maar. We zien een klein eiland en zien het ook op de kaart. Picnic Island. We koersen er op aan maar vanuit het niks doef en we zitten vast. Zandbank. Nondeju dat was nou net niet de bedoeling. Direct de juiste knop gevonden om de motor omhoog te halen en Kees zet de boot in zijn achteruit. We hebben weer beweging en laten ons naar achteren glijden. Dan draaien en vrolijk fluitend weer rechtuit ver van het eiland vandaan. Ik heb het wel gehad en het is ondertussen al ver in de middag en dus varen we terug wat lukt. Ik achter het roer en Kees zit net voorin en kijkt naar achteren...DOLFIJNEN! Hij neemt rap het roer over en ik grijp het toestel maar eer je ze er dan goed ophebt is het moment voorbij. Jemig wat mooi, een keer sprong hij zowat de boot in en ik maar wachten op het volgende moment...die kwam vandaag niet. Terug naar het bewuste huis en na enig stoeien met de bootlift is het gelukt en ploffen wij moe maar voldaan en heel plakkerig in de auto. Na 20 min rijden weer in ons tijdelijk onderkomen en lekker douchen en vervolgens eten. Nu dit verhaal tikken en ik golf gewoon nog alsof ik op de boot zit.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.

Groeten,

Cape Coral met een strakblauwe lucht en ruim 30 graden

Herhaalde oproep we vinden het ook leuk om verhaaltjes van jullie te lezen! #Hint!

Reacties

Reacties

Henk,Nel,Fred ,

Wat een durf en lef hoor ,persoonlijk durf ik niet zo gauw op een boot watervrees haha ,maar natuurlijk geweldig om dolfijnen tegen te komen ,nee wij genieten hier samen met fredje vn d prachtige herfst wonder ,mooi hoor en de zon door de bomen wat een bijzonder sfeer geeft ,Fred geniet ook volop en darteld om ons heen .Mensen doe voorzichtig en we kijken weer uit naar het vervolg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!