Keehees.reismee.nl

Cape Coral

Vanmorgen rustig aan gedaan en heerlijk ontbeten met het broodrooster, sapje etc. We hoorden gedreun verder weg of er onweer in aantocht was maar het is er niet van gekomen. Lekker lezen, internetten en zo tikt de tijd weg. Na de lunch zijn we een golfbaan gaan opzoeken en aangezien er hier in huis bonnen waren die ingevoerd op de navigatie waar de stem van ' Richard' ons naar de betreffende golfbaan bracht. Richard hoort er al helemaal bij. Kees meldt zich aan en na betaling krijgen we een golfcar toegewezen en rijden we terug naar de auto om de tas te laden en dan kruip ik achter het stuur. Na een hele korte opfriscursus te weten..gas, rem en parkeerstand durft hij het aan om als bijrijder naast mij plaats te nemen. Uit mijn ooghoek zie ik vrolijk dat hij zich wel vasthoudt met zijn rechterhand. De knokkels zijn niet wit uitgeslagen. Zo tuf ik vrolijk van hole naar hole en we moeten wel eens een balletje zoeken of zien een bal als vis veranderen in het water. Al met al geen gekke 9 holes. Het enige minpuntje was dat ze liever niet hadden dat je met de golfcar van het pad af de baan op ging. Dat was jammer want dat kan ik heel erg goed en met geluid. De zon was er ondertussen goed doorgekomen en we waren zo klam en plakkerig dat we eerst terug naar de villa zijn gereden en even hebben gezommen ( lees het water in geweest van zwemmen is niet echt sprake ) en dus lekker afgekoeld. Vervolgens douchen en fris en fruitig op pad naar Golden Corral wat de eigenaar van het huis aanraad in het info boekje. Voor $12.99 plus een eerste keer drinken mag je alles eten wat je wilt. Het was nog vroeg dus lekker rustig en we hebben genoten. De bananenpudding was een waar wow-moment. Moe maar voldaan terug naar de villa en de code intoetsen. Er gebeurde niks! Nog een keer en weer rood signaal en geen deur die open gaat. Ander knopje geprobeerd maar toen lichtte alles blauw op en we stonden nog steeds buiten. Omg we kijken elkaar aan en weten beiden dat ons mobiel binnen ligt. Kortom we hebben niks, geen tel nummer waarheen we kunnen bellen oid. Ik lach enigzins naar Kees en piep nu moeten we rustig blijven toch? Nogmaals proberen en dat roepen we nog een paar keer maar hoe wij ook ons best doen de deur geeft geen millimeter toe. Dan zie ik 100 m verderop een auto de oprit van de buren opgaan. Ik stoot Kees aan en zeg; ' kom daar gaan we heen en vragen of zij voor ons het nummer kunnen opzoeken op internet van het beveiligingsbedrijf waar de villa bij aangesloten is.' We lopen erheen en worden door de buurvrouw heel hartelijk te woord gestaan en mogen direct mee naar binnen. Zij op haar Ipad een algemeen nummer opgezocht en gebeld, wordt er niet opgenomen. Ze spreekt haar telnr in met de vraag of zij terug willen bellen aangzien de buren buiten spel zijn gezet door de keylock. Vervolgens een noodnummer gebeld en daardoorheen pliept het bedrijf al wat haar terug belt. Zij geeft uitleg en dan krijgt Kees ze aan de telefoon. We moeten de oude code nog een keer proberen en anders een andere code die 24 uur geldig blijft. Het blijkt dat zij online kunnen zien wat er zich allemaal afspeelt en zo zien ze ook dat de door ons ingevoerde code wel juist is! We bedanken de vriendelijke buren en horen dan dat andere mensen dit ook al is overkomen. We nemen afscheid en hopen niet binnen no time weer aan te moeten kloppen. Weer de oude code ingevoerd en niks noppes nada. Dan de nieuwe code en Eureka we zijn binnen! Als twee kinderen zo blij. Vanaf nu niet zonder mobiel de deur uit en een foto gemaakt van het bedrijf met tel.nummer waar we dan naartoe moeten bellen. Opgelucht lachend zeg ik nog dit is leuk voor het blog.

Voor nu even genoeg spanning gehad morgen een nieuwe dag met nieuwe mooie kansen.

Groeten vanuit de villa!

Cool

zwanny

Hilarisch weer hahahahhaa , lig in een deuk . Voor jullie was het wat minder * grijns *

Marloes

Is dit niet zo'n cliché momentje waarop ik dan mag zeggen; Wáárom neemt geen van beide dan ook de telefoon niet mee..? :)

Fenny

Opdracht wordt vervuld Esther as. vrijdag.

es

@Loes natuurlijk mag je dat zeggen. Daarbij heb je gelijk maar nu zijn we iig bij de buren binnen geweest. #Lol
@Zwanny het was echt hilarisch sterker nog vandaag konden we er weer niet in maar hadden wel beide de tel mee. Aangezien de 24 uurs code nog geldig was zijn we daarmee naar binnen gegaan. De boel is nu gereset en de 1e code werkt echt weer. ( Kees binnen en ik eruit, afgesloten en opnieuw naar binnen! Yeah. )
@Mam, super ze wel eerst bekijken zodat ze binnengehaald zijn op de tablet aangezien schoonmam geen internet heeft. Groeten!