Keehees.reismee.nl

donderdag 23 oktober

Hallo herfst in Nederland.

Afgelopen nacht heb ik zowat niet geslapen zoveel jeuk op mijn onderbenen. Het was dat ik Kees niet wilde wakker maken anders had ik de schuifpui open gedaan en was in het zwembad gaan zitten om mijn benen af te koelen. Toen het Nederlandse tijd vroeg in de ochtend was en hier dus nacht durfde ik Ine een Wathsapp te sturen hoe te handelen en ook hoe het straks moet met de koffer. Dat laatste hoefde ik niet bang voor te zijn maar vanmorgen moesten we een spray met 'Deet' halen dan zou het leed zo geleden zijn. De pestcontrol was net geweest voor onze aankomst dus ze konden niet langer dan een paar dagen hier overleven de zandvlooien. We hadden ze meegenomen van waar we de boot gehuurd hadden, daar moesten we inderdaad door erg hoog en dicht gras heen om van de weg achter bij de boot te komen. Bingo.

Na het ontbijt en een bak koffie zijn we naar Sanibel gereden via de Publix supermarkt waar we de spray hebben gekocht. Nadat we over de grote bruggen zijn gereden vind de navigatie de fietsverhuurder en daar kunnen we ook de auto parkeren. Beiden een fiets met breed zadel en dat is fijn. Bagage voor in de manden en fietsen maar. Ze leveren er helaas geen kaart bij dus op de gok gereden in de brandende zon. Na een tijd wat een eeuwigheid leek komen we bij een hotel aan en zijn zo brutaal om naar de achterkant te fietsen en via daar het strand te bereiken. Het is prachtig en we lopen een eindje door de branding maar die is erg stijl aflopend en je loopt op kapotte schelpen. Goede voetzolen masage. Ook hier brand de zon en mijn gezicht raakt de warmte niet kwijt dus we stappen weer op de fiets op zoek naar een bankje in de schaduw. De een na de ander zien we maar we mogen er niet zitten dat is alleen voor gasten van het betreffende hotel etc. Dat is toch wel jammer. Als we het niet verwachten toch een bankje half schaduw en half zon. We eten iets maar ik drink vooral. We koersen op goed geluk verder en af en toe is er een wolkje voor de zon. Dan zien we een verkeersregelaar en vragen waar fietsverhuurder Billy zit. Hij wijst naar links en wij steken over om de weg te vervolgen. Na 200 m herkent Kees een winkel waar we in zijn geweest om te kijken naar een plattegrond ( ik ben dat heldere stadium al voorbij ) en beseft dat we de tegengestelde richting op moeten. We keren de fiets en groeten nog een keer de verkeersregelaar en na 500 m zien we het gele Billy's bord en wat zijn we blij. Missie volbracht. We hebben er twee uur fietsen opzitten en dat is wel genoeg. Al die tijd wel 1,5-2 liter gedronken in de vorm van water afgewisseld met light cola maar we hoeven niet te plassen. Heerlijk de airco auto in en op weg terug naar de villa. Douchen en zitten met een blikje cola. Als we weer enigzins op adem zijn maken we ons klaar voor ons bezoek aan de Applebee's te Cape Coral. Het is er goed gevuld maar niet druk te noemen en gezellig. We zitten aan een hoge tafel en Kees neemt de zalm en ik de spareribs. Drie shooter dessert na en het smaakt geweldig. ( kleine glaasjes met verschillende smaken. oa aardbeiencheesecake ) We nemen alletwee anderhalf glaasje tot ons en voldaan keren we terug naar de villa. Net de foto's online gezet en nu dit verhaaltje typen.

Morgen is er een vlooienmarkt in Fort Myers waar we wel even willen kijken.

Toedels,

Kees en Es

Henk,Nel,fredje

Mooie belevenissen weer ,en leuke kiekjes .

zwanny

Laat je de rest van de vlooien daar dan we l* grijnst *

Fenny

Weer een leuk verhaal Es, jeukt het nog ?De foto s zijn ook weer mooi, gr. Mum

Fredje,Hendrik en Neeltje

Ook wij kunnen hier winkelen ,wel geen Walmarkt maar Henk heeft wel ook zijn kleding kast kunnen aan vullen haha

Marloes

Vlooienmarkt... leuke woordkeuze :)